Klasy I-III
Konk.(1)
Pierwszą konkurencją jest bieg sztafetowy, podczas którego zawodnicy mają obiegnąć jak najszybciej ominąć pachołek i wrócić na koniec rzędu. Na półmetku zawodnicy muszą wrzucić woreczek do koszyka ustawionego w odległości 2m (jeżeli zawodnik nie trafi powtarza czynność jeszcze raz)a następnie powinien przełożyć szarfę przez siebie dowolnym sposobem i jak najszybciej wrócić do zespołu, przekraczając linię mety daje sygnał następnemu zawodnikowi do startu. Wygrywa drużyna która pierwsza oraz bez błędnie wykona zadanie.
· Punkty karne przyznawane są za: nie przełożenie szarfy, nie obiegnięcie pachołka, za zbyt wczesne wystartowanie do biegu.
Konk.(2):
Konkurencja druga to wyścigi na czworakach – tyłem. Pierwszy zawodnik trzyma piłkę koszykową na sygnał wykonuje podpór tyłem przodem do kierunku kładąc piłkę na podbrzuszu przemieszczają się jak najszybciej do pachołka gdzie zostawia piłkę i wraca z powrotem - również na czworakach. Następny zawodnik staruje na czworakach bez piłki, zabiera ją w drodze powrotnej i przekazują kolejnemu zawodnikowi czekającemu na swój start który znowu ją zanosi i tak do ukończenia biegu przez ostatniego zawodnika. Wygrywa zespół który pierwszy ukończy konkurencję.
· Punkty karne otrzymuje zespół który: nie ominął pachołka, nie poruszał się w sposób wyznaczony zawodnik zbyt wcześnie wystartował.
Konk.(3):
Wyścig z woreczkiem na głowie. zadaniem ćwiczących jest w jak najszybszym czasie obiegnięcie pachołka i powrót na koniec zespołu. W drodze powrotnej zawodnik przekazuje woreczek. Kolejny zawodnik startuje nie wcześniej niż nie położy woreczka na głowie.
· punkty karne za : nie ominięcie pachołka i zbyt wczesne wystartowanie do biegu
Konk.(4):
Konkurencja czwarta, „Kto pierwszy”.
Rozgrywana jest w systemie każdy z każdym na wyznaczonym boisku o wymiarach zbliżonych do boiska do siatkówki tj. ( 9x9)- jedna połowa –czyli 9x18metrów. Zawodnicy na każdej połowie mają 6 piłek, które na sygnał przerzucają na stronę przeciwnika. Wygrywa zespół, który pierwszy 7 razy umieści wszystkie piłki na stronie przeciwnika. Za wygraną zespół otrzymuje 3 punkty, za przegraną 0 punktów. Wygrywa zespół z większą liczbą punktów, jeżeli zdarzyłoby się, że drużyny mają tą samą liczbę punktów liczy się różnicę zdobytych punktów w poszczególnych meczach.
Klasa IV-VI
Konk.(1)
Konkurencja biegowa dla chł. i dz.na dystansie 600m. W konkurencji wygrywa zawodnik który w najszybszym czasie pokonałdystans.
Konk.(2):
Sztafeta gwiaździsta – zawodnicy ustawieni w rzędzie, twarzą do swojego łuku toru za chorągiewką. Każdy zawodnik biegnie po kolei z pałeczką sztafetową dookoła, mając środek po swojej lewej stronie. Po obiegnięciu trasy biegu, pachołka i swojej drużyny, przekazuje pałeczkę następnemu zawodnikowi. Ostatni zawodnik po obiegnięciu trasy, pachołka i swojej drużyny ustawia się na jej początku. O wygranej decyduje kolejność ukończenia biegu.
· punkty karne za nie obiegnięcie własnego pachołka
· za zbyt wczesne wystartowanie
Konk.(3):
Zawodnicy ustawieni w rzędach na starcie, pierwsi stoją w worku. Na sygnał przemieszczają się skokami do pachołka omijają go i wracają powrotem. Kolejny zawodnik pomaga zdjąć worek z nóg i po jego założeniu na swoje nogi startuje. Wygrywa zespół który pierwszy wykona zadanie.
Konk.(4):
Tor przeszkód
Zawodnicy każdej z drużyn wykonują konkurencje na czas – najpierw jedna drużyna później druga i trzecia. Wygrywa zespół który w jak najkrótszym czasie wykona zadanie.
Kolejność ustawienia przeszkód:
· materac (1)- przewrót w przód
· ławeczka (2)- przeciąganie się na ławeczce
· skakanka (3)- dziesięć skoków
· szarfa (4)- przełożenie dowolnym sposobem szarf
· materac (5) obiegnięcie materaca i wykonanie przewrotu w przód.
Konk.(5)
Konkurencja na czas - każda klasa z każdą. Zawodnicy jednej z drużyn wchodzą do środka koła o promieniu 5m mając za zadanie nie dać się zbić piłką drugiej drużynie ustawionej po obwodzie koła. Drużyna w środku ma materac za którym się chowa. Wygrywa drużyna która najszybciej wykonała zadanie. Ponieważ gra odbywa się systemem każdy z każdym, punktacja jest następująca:
· wygrana - 3pkt.
· remis - 1pkt.
· przegrana - 0pkt.
Jeżeli z darzy się że punktacja będzie ta sama należy między drużynami z tymi samymi wynikami rozegrać dogrywkę
Klasa I – III Gimnazjum
Konk.(1):
Mecz piłki siatkowej miedzy klasowy zarówno dziewcząt jak i chłopców odbywa się do dwóch wygranych setów każdy do 25pkt., w razie remisu rozgrywany jest trzeci set do 15pkt.
Konk.(2):
Skok w dal dziewcząt i chłopców - konkurencja rozgrywana między klasowo. Każdy skok zawodników z poszczególnych klas sumuje się razem. Wygrywa drużyna której suma skoków będzie najdłuższa. Każdy zawodnik skacze dwa razy, skoki oddawane są na zmianę , raz jedna klasa raz druga i trzecia.
Konk.(3):
Przeciąganie liny : zarówno dziewczęta jak i chłopcy walczą każdy z każdym do dwóch wygranych, przy stanie 1:1 rozgrywana jest trzecia potyczka rozstrzygająca. Jeżeli zdarzy się remis liczy się wynik bezpośredniego starcia lub jedna dodatkowa rozgrywka.
Podsumowanie końcowe
1. Wszystkie sytuacje sporne (protesty) rozstrzygane są przez
specjalnie powołaną do tego trzyosobową komisję. Przez
dyrektora szkoły i organizatora.
2. Wyniki wszystkich konkurencji będą ogłoszone po
przeprowadzeniu ostatniej z nich.
3. Wszyscy zawodnicy otrzymują nagrody ( tabliczka
czekolady ) .
5. Wszystkie nagrody i dyplomy wręczane są przez dyrektora
i organizatorów imprezy.
ORGANIZATOR:
mgr Dariusz Guzy.